Stäng stäng ikon

Nu är det kris

KRIS DESKTOP. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

KRIS MOBIL. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 

Läs mer om detta pil höger
Stäng stäng ikon

Störningar i elnätet

Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Aliquam et velit dapibus, mattis lectus condimentum, dapibus metus. Pellentesque eu elit lectus.

Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Aliquam et velit dapibus, mattis lectus condimentum, dapibus metus. Pellentesque eu elit lectus.

Läs mer

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Lägesrapport efter stormen Gorm, onsdag kväll

Efter tredje dagen med arbeten efter stormen Gorm så är sammanlagt 779 kunder fortfarande utan ström. Vi har nått en fas där det är relativt svåra störningar som återstår. Prioriteringar görs, bland annat med hjälp av helikopterinspektion, hela tiden för att återställa så många hushåll som möjligt på så kort tid som möjligt.

Vädret har även i dag stått på vår sida och fler resurser har tillkommit i de mest kritiska områdena. När vi nu avbrutit arbetet för kvällen så återstår 779 kunder utan el. Fördelat på de tre nätområden som fortfarande är drabbade så är det 96 hushåll i Torsåsområdet, 682 i Hallabroområdet och 1 kund som fortfarande inte har ström i vårt område kring Klippan/Ljungbyhed.

Prognoserna för det fortsatta arbetet tyder på att många avbrott åtgärdas under torsdagen, men tyvärr också att arbetet troligen kommer att pågå någon dag till innan samtliga kunder har strömmen åter.

Under onsdagen har vi haft personal på plats i Gullabo skola samt brandstationen i Hallabro, där man som kund har kunnat komma och få information om hur arbetet fortskrider och hur det fungerar med avbrottsersättning men även få hjälp med att ladda sin mobiltelefon eller få med sig en värmande filt. Under torsdagen kommer vi också vara på plats i området, vi återkommer på torsdag förmiddag med en uppdatering med platser och tider.

Vi bifogar bilder från dagens arbete och från vår inspektionshelikopter, som visar lite grand av det svåra läge som våra medarbetare möter nu i sin vardag.

Vi fortsätter rapportera löpande på vår webbplats, både med rapporter från arbetets gång och med direktinformation på vår avbrottskarta.