Stäng stäng ikon

Nu är det kris

KRIS DESKTOP. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

KRIS MOBIL. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. 

Läs mer om detta pil höger
Stäng stäng ikon

Störningar i elnätet

Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Aliquam et velit dapibus, mattis lectus condimentum, dapibus metus. Pellentesque eu elit lectus.

Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Aliquam et velit dapibus, mattis lectus condimentum, dapibus metus. Pellentesque eu elit lectus.

Läs mer

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Cookies ger oss information om hur du använder sajten, så att vi kan förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om cookies

Teckna ett serviceavtal för din gaspanna

Du som bor inom vårt gasnät är välkommen att teckna ett förmånligt serviceavtal med oss. Regelbunden service är ett bra sätt att hålla din värmeanläggning i bra skick med hög driftsäkerhet, låg förbrukning och lång livslängd. För närvarande erbjuder vi service på de flesta gaspannor från Vaillant, Weishaupt och Viessmann.

Det här ingår i serviceavtalet:

Serviceavtalet är ett abonnemang. Du betalar en månadsavgift och kan sedan känna dig trygg i att din gaspanna får bästa möjliga service.

  • Förebyggande servicebesök av våra tekniker
  • Hjälp dygnet runt vid fel på gaspannan – rabatt på akutbesök
  • 20 % rabatt på material 

Förebyggande servicebesök av våra tekniker – inkluderat i månadsavgiften

Du väljer själv hur ofta du vill ha service utförd (två gånger per år, en gång per år eller vartannat år, se prislistan nedan)

  • Vid besöket kontrolleras anläggningens kondition.
  • Gasbrännaren rengörs och justeras vid behov.
  • Pumpars funktion, avstängningsventiler och offeranod kontrolleras när detta är praktiskt möjligt.
  • Vid eventuellt fel eller onormalt slitage på någon komponent som tändelektrod, jonisering eller offeranod kommer denna att bytas. Kostnader för material debiteras.
  • Vid större fel lämnas offert och förslag om åtgärd.
  • De förebyggande servicebesöken utförs helgfri måndag-fredag, 07.00-16.00.
  • Service och åtgärder på radiatorsystem ingår inte.

Hjälp dygnet runt vid fel på gaspannan och rabatt på akutbesök

Som serviceavtalskund kan du felanmäla dygnet runt på 020-55 66 00. Utanför ordinarie kontorstid tar vår larmoperatör emot samtalen. Våra tekniker kontaktar dig därefter för bokning av tid så snabbt som möjligt. Om möjligt bokas besöket under ordinarie arbetstid, helgfria dagar mellan 07.00-16.00. Felavhjälpning utanför ordinarie arbetstid utförs fram till kl. 21.00. 


20 % rabatt på material vid reparationer och ersättningsmaterial vid servicebesök

Månadskostnad serviceavtal

Välj själv hur ofta du vill ha din panna servad: En gång i halvåret, en gång om året eller vartannat år. Du väljer själv hur ofta du ska få besök av våra servicetekniker. Serviceavtalet är ett abonnemang och månadsavgiften avgörs av hur ofta du vill få din panna servad (Antalet besök gäller förebyggande servicebesök, kostnader för eventuella akutbesök tillkommer). Se fullständig prislista här.

 
Månadskostnad serviceavtal: Gas villa (inkl. moms)
Produkt Beskrivning Månadskostnad Bindningstid
Tvåårsavtal Ett servicebesök vartannat år 119 kr 2 år
Ettårsavtal Ett servicebesök per år 189 kr 1 år
Halvårsavtal Två servicebesök per år 319 kr 1 år